fbpx

בקרוב!! הכי מיוחד שתראו

גם בגדרה – עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים

בהובלת ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל ואגף התפעול במועצה - עמדות לטעינת רכבים חשמליים החלו לפעול לאחרונה ברחבי המושבה | בשלב הראשון הופעלו 6 עמדות טעינה כפולות ברחבי גדרה, בכל אחת מהן יכולים להיטען שני רכבים במקביל | בהמשך יופעלו שתי עמדות נוספות | העמדות הוקמו בתמיכת משרד האנרגיה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אהבתם? תנו לנו לייק ושתפו

גדרה מתקדמת לעתיד תחבורתי נקי יותר: בהובלת ראש המועצה יואל גמליאל ובניהול יהודה שמג'ה, מנהל אגף התפעול בעירייה וצוותו, החלו באחרונה לפעול שש מתוך שמונה עמדות טעינה כפולות שהוצבו בגדרה,  המיועדות להטענת רכבים חשמליים. בכל עמדה תתאפשר הטענת שני רכבים באותו הזמן. העמדות הוקמו בתמיכת משרד האנרגיה, שפרסם אשתקד קול קורא להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי הארץ.

עמדות הטעינה החדשות הוקמו בסמוך לבית-ספר 'קשת', מרכז גוזלן, בית-ספר תיכון 'רמון', בסמוך למוזיאון לתולדות גדרה, ליד בית-ספר 'גוונים' ובסמוך למבנה המועצה המקומית – שם תוקם עמדת טעינה מהירה. שתי עמדות נוספות, ברחוב הביל"ויים ובסמוך למרכז 'אופק', צפויות להיות מופעלות בהמשך. מחירי הטעינה בעמדות החדשות בגדרה נמוכים באופן יחסי לעמדות ציבוריות בישראל. ההטענה באמצעות עמדות הטעינה צפויה להיות חסכונית במיוחד לתושבים שישכילו לתזמן את מועד הטעינה לשעות המשתלמות. המועצה פועלת להגדיל בהמשך את מספר העמדות כדי לאפשר מענה טוב יותר לטעינה של מספר רכבים גדול יותר וזאת על-פי צפי לגידול בשימוש ברכבים חשמליים.

המועצה ממליצה לציבור להתעדכן במיקומים ובתעריפים על-מנת לנצל את השירות בצורה מיטבית. המחיר לקוט"ש (kWh) משתנה בשעות היום ובהמשך ישתנה גם לפי עונות השנה. התעריפים יעודכנו באפליקציה ובאתר הזכיין – 'אפקון'-תחבורה חשמלית. נכון לעונה הנוכחית (מארס עד יוני 2021) מחיר הטעינה לקוט"ש בעמדות AC הרגילות נע בין 66 ל-83 אגורות לקוט"ש, כולל מע"מ. החל מחודש יולי יחול תעריף קיץ אשר ינוע בין 68 אגורות ל-1.50 שקלים ומחודש ספטמבר יחזרו תעריפי עונת מעבר. בעמדה הסופר-מהירה ינועו התעריפים החל ממרץ 2021 מ-1.87 ועד 1.99 שקלים לקוט"ש ויעודכנו על-פי עונות השנה גם כן. זהו תעריף מהנמוכים בישראל לעמדות טעינה ציבוריות. המועצה המקומית גדרה לקחה על עצמה שלא להעלות את תעריפי הטעינה במשך 12 חודשים. לאחר מכן תשקול המועצה עדכוני מחירים בהתאם לעלויות התפעול, כמות השימוש והתועלת הציבורית.

התשלום עבור שרות הטעינה הוא לפי כמות האנרגיה שטען בעל הרכב (kWh). הרישום והתשלום ניתן באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. במקרה הצורך ניתן לשלם טלפונית בכרטיס אשראי. הזכיינית להקמת העמדות ותפעולן הינה חברת 'אפקון'-תחבורה חשמלית. הפרויקט מנוהל על-ידי אגף התפעול של המועצה. מערכות הטעינה שיותקנו הנן כבר היום תוצר של התפתחות ואבולוציה בתחום, עם ניסיון מצטבר ממדינות רבות. המערכות עומדות בסטנדרטים בינלאומיים המבטיחים שימוש יעיל ובטיחותי לכל סוגי הרכב המיובאים כיום ואשר יהיו מיובאים לישראל בעתיד.

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "אני גאה להיות ממובילי המעבר לתחבורה חשמלית וחסכונית. מטרת עמדות הטעינה לספק את השירות הטוב והמשתלם ביותר לתושבים ולבעלי העסקים בגדרה. זו תחילת הדרך – בהתאם לביקוש, נרחיב את ההיצע בשנים הקרובות. תודה לכל העוסקים במלאכה".

היועץ למועצה, גיל נזר ממשרד Power Consultant, מסביר: "ההיצע בתחום הרכב משתנה ומחודש לחודש נראה בכבישים יותר מכוניות חשמליות ופחות מכוניות מונעות בנזין וסולר. המעבר למכונית חשמלית חסכוני למשתמש ובריא יותר לסביבה. על-פי תכניות הממשלה, בהדרגה עד סוף העשור כמעט כל המכוניות הפרטיות שיעלו לכביש יהיו מכוניות חשמליות ויש להיערך לכך. כל אחד יכול להרוויח ממעבר לרכב חשמלי, אבל לא לכל אחד יש אפשרות להתקין עמדת טעינה פרטית. הנהנים מעמדות הטעינה הציבוריות יהיו בראש ובראשונה תושבי גדרה".

מ'אפקון'-תחבורה חשמלית נמסר: "החברה מספקת שירותי תכנון, הקמה ותפעול של עמדות טעינה ציבוריות ומפעילה את רשת הטעינה הציבורית הגדולה והמקיפה בישראל עם מאות עמדות טעינה מקריית-שמונה ועד אילת. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם המועצה בגדרה ומזמינים את התושבים להתעדכן באתר החברה ולהצטרף לרשת שירותי הטעינה בגדרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו.
אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו.

שתפו עכשיו את הכתבה עם אחרים >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עניין אתכם, הגיבו והביעו דעתכם!

כתבות אחרונות >>

תגלית נדירה ליד יבנה: מפעל היין הגדול בעולם מהתקופה הביזנטית

המפעל נחשף בחפירות הצלה שמבצעת רשות העתיקות לפני המהלך להרחבת תחומה של העיר, והוא מתוארך לתקופה שלפני 1,500 שנה • בחפירה התגלו גם גיתות נדירות מלפני 2,300 שנה • הארכיאולוגים: "ייצרו כאן כ-2 מיליון ליטרים של יין לבן מדי שנה" | דאגה מפני פגיעה בממצאים הארכיאולוגיים שערכם לא יסולא בפז, בשל הליכי פיתוח להרחבת תחומה של יבנה ע"י בניית 12,500 יחידות דיור חדשות במזרח העיר, בסמוך למיקום אתרי המורשת הארכיאולוגיים

קרא עוד »

לאחר עשרות שנות עוול משווע – פסיקה תקדימית: "מועסקים עם מוגבלות ב'מפעל מוגן' זכאים לזכויות כמו כל עובד"

המציאות עולה על כל דמיון רע ומסוייט: כאילו שזה לא היה אמור להיות עיקרון בסיסי אנושי – שכל בני האדם שווים – גם במקומות עבודה 'מוגנים' | רק עכשיו נזכר בית הדין הארצי לעבודה לקבוע לראשונה – אחרי עשרות שנים של אפלייה קשה ומייסרת – כי ב"מפעל מוגן" שבו מועסקים אנשים עם מוגבלות "בשיקום" מתקיימים יחסי עובד-מעביד, והעובדים בו זכאים לזכויות סוציאליות רגילות | עם זאת, העוול, כנהוג במדינת ישראל, לא תוקן רטרואקטיבית: התובע שקיבל 13.5 שקלים לשעה במשך 12 שנים לא יהיה זכאי לשכר מינימום בדיעבד – משום שלפי ביה"ד יש צורך בשינוי חקיקה | מדינת חלם מרושעת

קרא עוד »

חוק הנכים מתרחב: בשורה לילדים הנכים

הסכמות מרחיקות לכת להרחבת חוק תקצוב הנכים – תוספת של 900 מיליון שקלים [] פרי חודשים ארוכים של דיונים בהשתתפות יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת – ח"כ אפרת רייטן-מרום, שרי האוצר והרווחה – ח״כ מאיר כהן ואביגדור ליברמן וצוותי משרדם, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי – מאיר שפיגלר וצוותו, יוזמי מאבק הנכים ומייסדי ארגון 'נכה לא חצי בן-אדם' – אלכס פרידמן וחנן טל, וארגוני נכים נוספים

קרא עוד »